Relax weekendje Buea - Reisverslag uit Kumba, Kameroen van Kim Elderen - WaarBenJij.nu Relax weekendje Buea - Reisverslag uit Kumba, Kameroen van Kim Elderen - WaarBenJij.nu

Relax weekendje Buea

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

11 Mei 2009 | Kameroen, Kumba

Nu ik toch op internet ben moet ik natuurlijk wel een bericht achterlaten op mn site. Alleen heb ik deze keer niet zo heel veel te vertellen. In het ziekenhuis is het super rustig en heb dan ook een paar saaie dagen doorgemaakt. Maandag waren we dus vrij vanwege de Melongo trip, dinsdag – woensdag – donderdag een gewone werkdag gehad en vrijdag hebben we alleen in de ochtend gewerkt. De dokter moest namelijk naar Douala voor zaken en om een vrijwilliger uit nederland op te halen op het vliegveld, dus kon hij ons die dag afzetten in Buea. We waren uitgenodigt door vrienden van ons waar we de vorige keer ook mee naar het concert in Limbe zijn geweest. Vrijdag kwamen we daar dus in de middag aan en die dag niet zo heel veel meer gedaan dan gezellig gekletst en gelachen en savonds op stap gegeweest. Echter moesten we snachts verplicht naar huis want ik had weer eens last van mn buik; zal wel iets verkeerds gegeten hebben. Zaterdag op tijd opgestaan en ben ik samen met Salatiel naar zijn Campus wezen kijken. Hij zit hier op school en wilde me het park graag laten zien. Nou.. het leek wel of ik op een vakantieoord terechtkwam. De campus heeft een enorm groot terrein met heel veel gebouwen. Klasgebouwen, Bibliotheken, Zalen, Open ruimtes en ga zo maar door. Daarnaast hebben de studenten de gelegenheid om daar een sport te beoefenen en er is een gebouw voor de meisjes waar ze kunnen verblijven (voor de jongens is nog geen gebouw). Alle velden waren piekfijn in orde en het uitzicht was adembenemend, uitzicht op de Mountain van Beau. Jammer dat ik mijn camera niet bijhad.. of ja.. die van Marion want de mijne heeft al vanaf het begin kuren. Na de campus nog even naar de markt gegaan.. maar dit vind ik steeds verschrikkelijker worden. Het had die dag geregent dus alles was modderig, het was super druk en de mensen zijn opdringerig. Nou.. laat die drukke markten maar voor mij maar zitten. Zaterdag avond naar Limbe, een half uurtje rijden, om daar naar een concert te gaan en later naar de nightclub. In het hotel waar het concert was viel het me op dat er veel blanken zaten. Alleen voel ik me helemaal niet meer apart en kijk ik zelfs ook raar naar blanken. Tegenover ons zaten nederlanders en dat vond ik echt heel raar. Ik voelde me op dat moment, tussen 5 donkere, echt een afrikaan. Daarna in de Nightclub werd ook nog eens bevestigd dat ik hier toch wel echt ingeburgert ben; een groep meiden vonden helemaal geweldig hoe ik dansten, want ze hadden nog nooit een blanke gezien die kon dansen als een afrikaan. Maar het dansen en de dansstijl hier zijn ook zo gaaf, je moet gewoon mee. Zondag was een zonnige dag en dat maakte dat we weer naar Limbe vertrokken om naar het strand te gaan. Jammer genoeg waren we er pas in de middag omdat iedereen tot laat geslapen had. De strand in Limbe was heerlijk en heb geprobeert een beetje bij te bruinen, maar winnen van de mensen hier doe ik nooit. Gisteren waren we laat in de avond thuis.. Ik heb een heerlijk en relax weekendje gehad.

Vandaag in de clinic was het gelukkig weer druk, de femaleward lag helemaal vol. Morgen zal dat wel anders zijn want de helft mocht vandaag alweer naar huis. Toch is het deze 2 weken nog een beetje uitwerken en verslagen maken voor school. Daarna nog 2 weken vrij voordat ik weer naar huis kom. Het eind komt nou echt in zicht!

Stuur vanaf nu maar geen post meer aangezien het toch wel een maand duurt voordat het hier aankomt. Ben wel steeds heel blij geweest met alles wat ik heb ontvangen!

Heel veel liefs,
Ntube xx

  • 11 Mei 2009 - 20:14

    Wil En Ina:

    Hallo Kim, ja inderdaad de laatste weken komen er aan dus geniet nog maar extra van alle leuke dingen, maar blijf nog maar even je verhalen schrijven, blijft leuk.

    Liefs van ons xx

  • 11 Mei 2009 - 20:20

    Pa En Ma:

    Het einde komt in zicht....gelukkig wel, het heeft lang genoeg geduurd. We volgen jou met al je verhalen en dan is net alsof we erbij zijn.Nou meisje nog een fijne tijd......

    Heel veel kusjes van ons....

  • 11 Mei 2009 - 20:21

    Oma En Opa:

    Fijn dat wij weer eens wat van je gelezen hebben Het gaat nog steeds goed met je .Foto,s niet veel maar wel mooi.vele groeten Oma en Opa **

  • 12 Mei 2009 - 06:42

    Anke:

    Heey meis,
    Je moet die dansjes ook aan ons leren als je thuis komt!
    Suc6 met je stage af ronden, en tot snel!!:D
    Kuz

  • 12 Mei 2009 - 15:01

    Jolien:

    Hee meis!

    Fijn om te horen dat je al flink ingeburgerd bent daar;) en dat je je al een echte afrikaanse voelt jammer al1 van het kleurtje hea;)

    Liefsx,
    Jolien

  • 12 Mei 2009 - 16:51

    Rita:

    Hoi Kim,
    Ja het einde komt in zicht, jammer, maar wij zullen weer blij zijn als je in Holland bent. Dus vanaf nu extra genieten van al het moois daar, dikke kus van ons allemaal xxxxx

  • 12 Mei 2009 - 18:08

    Bart:

    Hee Lieve schat,

    ik ben net terug uit het warme Valencia en ik ben heel blij dat ik je net weer heb kunnen spreken en je bericht heb kunnen lezen :) Was ik toch even een beetje dichter bij je ;) Ik vind het fijn dat je een relax weekendje hebt gehad!! Da mag ook wel na al die drukke dagen. Geniet maar volop! Hou van je !!!!

  • 12 Mei 2009 - 22:21

    Marloes:

    Heey meis

    Zo te lezen gaat het nog steeds heel goed met je en heb je het nog steeds erg naar je zin, geniet nog maar van je laatste dagen daar, en dan gaan we je al snel weer terug zien!
    Veel plezier en succes daar!

    Liefs xx

  • 13 Mei 2009 - 07:50

    Harrie En Leny:

    kim geniet er nog maar even van want voor je het weet zijn de weken voorbij

    groetjes

  • 13 Mei 2009 - 17:26

    Berry En Myrthe:

    Hee Kim,
    Een keer een rustig weekend is ook niet verkeerd;) Dat mag idd ook wel een keer na al die drukke dagen.
    Geniet nog van de laatste weken hè! Kus van ons

  • 14 Mei 2009 - 11:17

    Ingrid En Dan:

    Hoi kimmie
    een rustig weekje is ook wel eens fijn nog even twee weken bikkelen en dan vakantie een heerlijk vooruit zicht. Geniet er maar van want nu gaat het snel.
    veel liefs ingrid en Dan

  • 16 Mei 2009 - 13:29

    Opa En Oma Van Ommen:

    hallo Kim
    We hebben je berichten gelezen .Jehebt veel ervaring opgedaan .Nu nog een paar weekjes en dan kom je weer thuisWij gaan 9/6 op vacantie naar turkye en jij komt 10/6 weer in nederland
    Wij wensen je een goede reis en welkom thuis
    hartelijke groetjes
    opa en oma van Ommen

  • 17 Mei 2009 - 08:24

    Carla & Jan:

    hoi Kim
    Zo te lezen heb je het erg goed naar je zin.
    Nog enkele mooien weken daar en dan weer naar het platte landje in Best
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

HBO-verpleegkundige en oprichtster van Stichting Needs For Children

Actief sinds 27 Okt. 2008
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 266682

Voorgaande reizen:

27 December 2012 - 31 December 2022

Kameroen, Kumba als woonplaats

10 Januari 2012 - 10 Juni 2012

Vrijwilligers werk & voor de stichting in Kameroen

16 November 2010 - 06 November 2011

Vrijwilligers werk in Kameroen

13 Januari 2009 - 10 Juni 2009

Stage in Kameroen

Landen bezocht: