De week van de Public Holiday’en - Reisverslag uit Kumba, Kameroen van Kim Elderen - WaarBenJij.nu De week van de Public Holiday’en - Reisverslag uit Kumba, Kameroen van Kim Elderen - WaarBenJij.nu

De week van de Public Holiday’en

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

21 Mei 2012 | Kameroen, Kumba

Donderdag was het Hemelvaart en dus een Public Holiday. Gisteren was het National Day en dus een Public Holiday. Vandaag is het maandag en een dag na een feestdag en dus een.. tja.. een Public Holiday.

Zoals jullie inmiddels wel weten houden ze hier wel van feestjes, maar ik moet zeggen dat ik over de mensen die in de bouw van mijn project werken niet mag klagen. Na 9 dagen non stop achter elkaar gewerkt te hebben, hebben ze alleen gisteren een rustdag gehad. De bouw van de toiletten en de badkamers gaan ontzettend hard. Trots! Ik ben er echter wel iedere dag om de boel te controleren. En helaas één foutje gevonden en dat is in de logica van de deuren. Maar als het goed is word dat allemaal weer opgelost. De weeskinderen zijn ook heel enthousiast! Hierbij dan ook wat foto’s van de bouw en de kids..

Naast mijn werk voor de NGO en de bouw van de toiletten en badkamers, ben ik bezig geweest met mijn nieuwe roommate. De Dayton studenten uit Amerika zijn weer in Kumba en dat betekende dat we iemand in ons huis konden verwachten, aangezien we hostfamily zijn. Dus zo kwam donderdag Grace bij ons in huis en met haar deel ik mijn kamer nu. Wel heel raar. Mijn kamer is zo ingericht dat je kunt zien dat dit mijn derde jaar al weer is dus je kunt wel snappen dat het niet makkelijk was om plaats te maken voor nog iemand. De eerste nacht heb ik dan ook bijna geen oog dicht gedaan omdat ik me steeds afvroeg wie er nog meer in de kamer lag. Gelukkig begint het al te wennen!

Echter ben ik het weekend niet thuis doorgekomen maar bij Eric. Zaterdag gingen we uit en dat was iets anders gegaan dan gepland. Blijkbaar was er een belangrijke voetbalwedstrijd op tv en dus waren alle drinktenten vol met mensen die de wedstrijd volgden. Opeens werkte er ook geen okada of taxi meer. Werkelijk IEDEREEN volgde de wedstrijd. Toen Chelsea won was het dan ook een gekkenhuis hier in Kumba. Hele optochten met blije mensen die muziek maakten. Het was geweldig. In de nightclub was het daarna ook erg druk maar wel gezellig. De volgende dag ging het feesten gewoon door op National Day.

Vandaag is het dus weer een Public Holiday. Alles is dicht en rustig. Ik zit nu toch in mijn kantoor om wat administratie te doen en dit verhaal te typen. Het was deze keer een kort verhaal maar de foto’s vertellen het lange verhaal al.

Liefs,
Kim


Ps. Ben trots op iedereen die zich gisteren zo ingezet hebben voor de stichting op de braderie. Er is 700 euro opgehaald. Hiep Hiep Hoera!!

  • 21 Mei 2012 - 11:07

    Mariëll:

    Lieve Kim,
    Ja,foto`s zeggen en vertellen heel je verhaal!!
    Ow,ow dat voetballen toch hè!! Pffffffffffff..........
    Het zal hier ook wel weer rustiger op straat zijn als dat voetballen weer bezig is!!
    Mooi om te zien dat de bouw zo hard gaat!!
    Fijn dat er zoveel geld is opgehaald bij de braderie!!
    Nou,maak er maar weer een fijne week van en GOED slapen hè!! ;-)
    Liefs,Mariëll XX

  • 21 Mei 2012 - 12:28

    Roel:

    Beste Kim, van harte gefeliciteerd met het resultaat van al je moeite om de toiletten voor het weeshuis voor elkaar te krijgen. Écht geweldig. Hier zie je direct een geweldige verbetering in de omstandigheden van de allerarmsten. Mijn grote bewondering heb je.
    Doe de anderen de groeten en ik hoop dat je roommate een aardig meisje is en niet zo afschuwelijk verwend als zoveel Amerikaanse jongeren.
    Hartelijke groet.
    Roel

  • 22 Mei 2012 - 07:11

    Harrie En Leny:

    zo kim het gaat goed vooruit met de bouw van de toiletten hopelijk zijn ze klaar als je weer naar huis komt dat geeft een geweldig gevoel dat je dat geregeld hebt
    we hebben een grote bewondering voor je wat je daar allemaal doet voor die kinderen
    maak er nog een goede week van

    grt harrie en leny

  • 22 Mei 2012 - 17:46

    Pa:

    He Wimke

    Het ziet er allemaal goed uit , ben blij dat jij mijn baas niet bent , 9 dagen achterelkaar , heb al moeite met mijn 32 uur.
    Je ziet nu echt het resultaat op de foto's
    Het was geweldig met de braderie zoveel mensen die jou project steunen .
    Kim ben erg trots als ik zie wat jou stichting bij mensen teweeg brengt.
    Kim blijf elke dag de bouw controleren dan word het perfect

    Grt xxx pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

HBO-verpleegkundige en oprichtster van Stichting Needs For Children

Actief sinds 27 Okt. 2008
Verslag gelezen: 583
Totaal aantal bezoekers 266437

Voorgaande reizen:

27 December 2012 - 31 December 2022

Kameroen, Kumba als woonplaats

10 Januari 2012 - 10 Juni 2012

Vrijwilligers werk & voor de stichting in Kameroen

16 November 2010 - 06 November 2011

Vrijwilligers werk in Kameroen

13 Januari 2009 - 10 Juni 2009

Stage in Kameroen

Landen bezocht: