Een nieuwe uitdaging! - Reisverslag uit Best, Nederland van Kim Elderen - WaarBenJij.nu Een nieuwe uitdaging! - Reisverslag uit Best, Nederland van Kim Elderen - WaarBenJij.nu

Een nieuwe uitdaging!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

18 Augustus 2010 | Nederland, Best

Lieve mensen!
Vol trots kan ik zeggen dat ik weer een nieuw avontuur aanga. Het is wel weer naar dezelfde plek maar met een nieuwe uitdaging. 16 November zal ik opnieuw vertrekken naar Kameroen, Kumba om daar vrijwilligers werk te gaan doen als afgestudeert HBO-verpleegkundige in de Ejed Medical Foundation.

Sinds ik terug ben, 10 juni 2009, heb ik nog steeds het gevoel nog niet helemaal klaar te zijn in Kumba. Ik heb het achter me gelaten maar het is nog geen gesloten boek. Al die tijd heb ik veel contact gehouden met Gilbert Nzume en hij is erg blij dat ik weer terug kom. Dit keer word het voor mij heel anders, geen allereerste indrukken meer maar me verdiepen in waar ik was gebleven. Ik ga er kijken naar hoe de kwaliteit van zorg verbetert kan worden en indien mogelijk implementeren. Daarnaast word het een hele uitdaging om de kraamafdeling opnieuw te openen. De vorige keer dat ik er was toen overleed de verloskundige enkele weken na onze komst. Vanaf toen ligt het al stil dus hopelijk kunnen we het weer opnieuw gaan opstarten.

Voor al deze dingen is veel tijd nodig EN zelf wil ik er graag alle seizoenen meemaken. Dit maakt dat ik er een jaar zal verblijven! Ik kan je vertellen dat het erg moeilijk is om hiervoor alles te regelen. Ondanks dat je goed werk gaat doen word je van alle kanten tegengewerkt. Ik ga namelijk als individu en niet met een organisatie. Dit maakt dat alle kosten voor mezelf zijn. Inmiddels heb ik alle spuiten gehad, de ticket geboekt en al de bevestiging gekregen dat ik een visa krijg voor een half jaar (welke ik dan moet verlengen in Kameroen). Nu nog de verzekeringen afsluiten en spulletjes bij elkaar krijgen en dan kan ik gaan!

Ook dit jaar wil ik weer geld ophalen om te besteden aan de Ejed Clinic. Ook wil ik me dit keer graag nog meer inzetten voor de weeskinderen in 'Mahdi's orphanage'. Heb inmiddels al op enkele vlooienmarkten gestaan en binnekort, oktober, staat de statiegeld bonnen actie weer op de planning. Naast deze acties kun je natuurlijk ook gewoon een donatie doen. Dit kan op rekeningnummer:
1473.85.016 tnv. K.J.M. van Elderen

Allemaal een leuk vooruitzicht dus. Maar eerst nog een paar maandjes genieten van iedereen hier want ik ga jullie wel missen hoor. Bart, ik en zijn ouders vertrekken 1 september voor een maand naar Indonesie. Daarna zal ik nog anderhalve maand thuis zijn voordat de grote reis begint.

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs,
Kim

  • 18 Augustus 2010 - 17:24

    Carla En Cees Smans:

    hallo Kim
    toch geweldig knap dat je weer naar Kameroen gaat
    wij zullen je verslagen zeker volgen en wensen je eerst een hele fijne vakantie toe met Bart en zijn familie in Indonesie
    groetjes Carla en Cees

  • 18 Augustus 2010 - 20:13

    Marian:

    nou Kim, je gaat weer een avontuur tegemoet. Wat knap en moedig van je.
    Maar wel echt iets voor jou, je gaat er helemaal 100% voor. Petje af. Maar geniet eerst lekker van/met Bart van mooi Indonesie. Ik blijf je beslist volgen en hoop dat je weer zo gezellig schrijft als een 2009.
    Succes met de voorbereidingen. Groetjes Marian K- v.O

  • 20 Augustus 2010 - 08:20

    Ingrid En Dana:

    Weer een mooi begin stuk voor een nieuw boek. Want dit keer zal het zeker een hele andere ervaring zijn. Vooral het alleen gaan zal goed voor je zijn alles zelf regelen en dat maakt je alleen maar sterker.
    Wij verheugen ons ook op onze reis naar Indonesie en hopen dat dit een andere maar zeker indrukwekkende reis wordt.
    Veel succes en liefs.
    Ingrid en Dana

  • 23 Augustus 2010 - 14:23

    Miranda:

    Super !! Ik wens je heel veel succes en ik zal je weer volgen !

    X

  • 01 Oktober 2010 - 10:55

    Ingrid En Dan:

    Nu kim de reis is voorbij en we hebben een geweldige tijd gehad vind je ook niet.
    Maar nu komt de realiteit er snel aan. 1 jaar naar kameroen. Geniet nog van de tijd die je hier bent en bereid je goed voor op de komende grote trip.
    veel succes en veel liefs
    ingrid en dan.

  • 02 November 2010 - 07:52

    Marjan (tnt):

    Hoi Kim ik zal zeker weer al je ervaringen lezen en natuurlijk horen van je pa. Geniet nog n paar weken van het thuisfront .
    groetjes

  • 03 November 2010 - 02:14

    Joyce Raaijmakers:

    Hey Kim! Dat heb je even mooi verwoord hierboven :) Helaas hebben we geen reunie meer in kunnen plannen maar wellicht zien we elkaar over een jaar weer! (bijv op Lakedance ;) Ik heb respect voor je durf en je inzet voor de mensen daar. Een hele goede reis toegewenst en heb een mooie tijd daar!
    Liefs, Joyce

  • 14 November 2010 - 16:08

    Marjo:

    Spannend dat je weer naar Kameroen gaat.Ga al je verhalen weer lezen.Een hele goeie reis, en als ik Bart tegen kom bij de Plus kan ik hem weer van alles vragen over jouw.Liefs Marjo

  • 15 November 2010 - 12:39

    Dorothe:

    Hoi Kim,

    Heel veel succes In Kumba, en geniet ook van al het moois daar!!!!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

HBO-verpleegkundige en oprichtster van Stichting Needs For Children

Actief sinds 27 Okt. 2008
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 266978

Voorgaande reizen:

27 December 2012 - 31 December 2022

Kameroen, Kumba als woonplaats

10 Januari 2012 - 10 Juni 2012

Vrijwilligers werk & voor de stichting in Kameroen

16 November 2010 - 06 November 2011

Vrijwilligers werk in Kameroen

13 Januari 2009 - 10 Juni 2009

Stage in Kameroen

Landen bezocht: