Begin er allemaal aan te wennen - Reisverslag uit Kumba, Kameroen van Kim Elderen - WaarBenJij.nu Begin er allemaal aan te wennen - Reisverslag uit Kumba, Kameroen van Kim Elderen - WaarBenJij.nu

Begin er allemaal aan te wennen

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

30 Mei 2011 | Kameroen, Kumba

Afgelopen maandag bedacht ik me een keer een malaria test te gaan doen aangezien ik geen malaria profylaxe slik. Als je deze namelijk niet slikt heb je meer kans op serieuze malaria waarvan je echt ziek word. Dus het is goed voor mij zo nu en dan een test te doen. Ik voelde me niet ziek ofzo maar de test bleek toch positief te zijn. En zelfs met meer parasieten als de vorige keer, toen ik er wel wat beroerd van was. Dus het lijkt wel of mijn lichaam er aan begint te wennen ;). Die avond begonnen met mijn medicijnen. De volgende dag gewoon naar het werk gegaan want ik merkte niks. Totdat de medicijnen echt begon te werken en ik m’n ontzettend misselijk en moe voelde. Ben toen van de dokter in de ward in bed moeten gaan liggen en daar heb ik uren geslapen. Totdat we om 1 uur een Staff meeting hadden want daar moest ik toch wel bij zijn. Al met al viel die dag niet mee. Die woensdag was ik er zelfs zo ziek van dat ik thuis heb moeten blijven van de dokter. Gelukkig slikte ik woensdag ochtend mijn laatste twee tabletten van de kuur dus daar was ik vanaf. Die donderdag heb ik gewoon weer kunnen werken alsof ik nooit ziek was geweest. Lekker gewerkt en in de middag weer de HIV/Aids meeting gehad in de General Hospital. Het is ontzettend interessant en leerzaam. Zit als enigste blanke verpleegkundige tussen allemaal donkere artsen en verpleegkundige en dat geeft wel een apart gevoel. Ze vinden het ook allemaal helemaal geweldig dat ik elke meeting aanwezig ben.

De vrijdag, na het werk, zijn ik en Michael samen weer naar het weeshuis gegaan. Ik had de dag ervoor snoep en koekjes gehaald dus we waren goed voorbereid. Verder heeft Zachary, de komediant, al zijn dvd’s gegeven voor het weeshuis. We zijn namelijk van plan om Zachary en Spako een andere keer mee te nemen naar het weeshuis om de kinderen een leuke dag te bezorgen. Maar aangezien we niet zeker wisten hoe bekend ze onder deze kinderen zijn wilden we ze eerst de dvd’s geven. Dus zo kwamen we weer volgepakt aan bij het weeshuis. Ze kwamen op ons afgerend en ik merk dat ze steeds meer aan mijn verknocht raken. Echt heel erg leuk! Samen gezellig gekletst en gespeelt! Toen ik de dvd’s uit mijn tas haalden reageerde de kinderen meteen met te lachen en Spako & Zacharies naam te noemen. Dus ze waren wel zeker bekend ;)! De verzorgster riep ons bij haar en verontschuldigde zich want ze moest bekennen dat de dvd speler, die ze van ons gekregen had, al stuk was. Tja.. we konden dat haar natuurlijk niet kwalijk nemen want mijn kleine kinderen kan dat gebeuren. De dvd speler hebben we dan ook weer meegenomen samen met de dvd’s, om het te repareren. De kinderen waren teleurgesteld en Michael speelde daarop in door te vragen of ze het leuk zouden vinden als Spako & Zachary in het echt zouden komen. De kinderen raakte door het dolle heen. Dus dat zit wel goed als we de volgende keer weer komen…. !

Zaterdag heb ik van half 9 tot half 2 bij de kapper gezeten, ja.. ook dat begint te wennen, dus ik heb weer vlechten! Alleen deze keer een andere stijl. Heb rasta achter en voor aan beide zijden bakala met in het midden een cock van rasta. Ja, zo noemen ze dat hier ;) Kon het die avond meteen showen op een feest bij iemand die zijn cd promootte. De volgende dag had ik weer een feest, namelijk van de vader van Esther. Hij had een medaille gekregen dus alle hoge piefen kwamen. Het was leuk maar allemaal zo verplicht.

Vandaag weer wezen werken en het was druk en super leuk! Vooral veel wonden. Aangezien woensdag de laatste dag is van de meiden in de kliniek moet ik er weer even inkomen om alles te doen. Maar het bevalt weer goed. Voel me weer nuttig ;)

Heel veel liefs,
Ntube

  • 30 Mei 2011 - 21:20

    Pa :

    Ha Wimke

    Blij weer tehoren dat je weer beter bent.
    We beginnen je wel te missen , maar we weten dat het je passie is.
    Nou een fijne werkweek

    Grt xxx pa


  • 31 Mei 2011 - 06:24

    Anke:

    Gelukkig gaat het weer beter met je! :D
    en dat het maar lekker druk mag worden op je werk...
    Echt leuk weer die vlechtjes :D

    Kuz

  • 31 Mei 2011 - 11:29

    Miranda:

    Hey Kim, zoals altijd lees ik je verhalen met plezier ! Super wat je allemaal mee maakt. Fijn dat je niet echt ziek bent geworden want dan lig je toch liever in je eigen bedje hier in Best !! Ga zo door meisje en ik blijf je verhalen lezen !

    Liefs Miranda

  • 31 Mei 2011 - 16:47

    Adri:

    Ha die Kim,
    Fijn dat je er al geen last meer van hebt,
    en met je dagelijkse bezigheden verder kunt gaan.
    Want stil zitten kun jij gewoonweg niet, er is ook nog zoveel te doen.
    Hele mooie foto's en je haar ziet er weer kei mooi uit!
    Hou je goed en heel veel groetjes van ons allemaal.

  • 01 Juni 2011 - 19:46

    Ina:

    Hallo Kim,
    Goed om te lezen dat weer alles goed met je gaat, maar dat moet ook want je hebt nog volop dingen te doen.
    Je vlechtjes vind ik harstikke leuk, nu maar hopen dat je geen jeuk zult krijgen. Nou tot schrijfs maar weer.

    Liefs Ina en Wil xx


  • 02 Juni 2011 - 19:41

    Cola:

    Hey Sanka,

    Colle vlechtjes mann, daar kunnen ze in nederland nog een puntje aan zuigen ;-).
    Zondag ga ik met jullie mam de braderie onveilig maken, ik zal de mensen hun porto leeg laten schudden voor die kleine schatjes daar!!

    Geniet er nog van zolang je daar bent.

    Dikke kus Carola en Yuri

  • 03 Juni 2011 - 10:10

    Mariëll:

    LieveKim,
    Daar ik afgelopen dinsdag mijn 19e operatie heb gehad,reageer ik later en korter!
    Maar ik blijf je mooie verhaal lezen hoor!!
    Mooie foto`s ook weer,die vlechtjes,pffffff wat een werk,maar wel SUPER mooi!
    Maak er een fijne tijd van!
    Vèèl liefs,Mariëll XX

  • 03 Juni 2011 - 11:27

    Ans:

    Hey Kimmie,
    Fijn dat het nu weer beter met je gaat en wat staan die vlechtjes je goed!
    Ik lees elke keer je verhalen en ben echt onder de indruk van wat je daar allemaal doet en mee maakt... Je mag trots zijn op jezelf meske...
    Oh ja, nog gefeliciteerd dat je het handmelkproject hebt binnen weten te slepen. Hopelijk gaat het flink wat opleveren voor je passie daar in Kameroen!
    Eergisteren zijn we bij jullie pap en mam wezen eten (lekker indisch) en hebben daar een paar filmpje van jou en jullie mam bekeken. Leuk!
    Lieve Kim, geniet nog van alles daar en we blijven je volgen. Groetjes van ons allemaal. xxx


  • 03 Juni 2011 - 18:38

    Lotte:

    hoi kim
    hoe is het daar gelukig ben je weer een beetje beter hier is het ook gezellig hoor ik ben hier bijna elke dag met nena en kira aan het spelen en naar de baby diufjes aan het kijken en help hendrie de vogels eten geven en we moeten met nena trenen dat is ook wel leuk en af en toe gaan we in de bossen wandelen ik hoop dat jij het daar ook leuk hebt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

HBO-verpleegkundige en oprichtster van Stichting Needs For Children

Actief sinds 27 Okt. 2008
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 266743

Voorgaande reizen:

27 December 2012 - 31 December 2022

Kameroen, Kumba als woonplaats

10 Januari 2012 - 10 Juni 2012

Vrijwilligers werk & voor de stichting in Kameroen

16 November 2010 - 06 November 2011

Vrijwilligers werk in Kameroen

13 Januari 2009 - 10 Juni 2009

Stage in Kameroen

Landen bezocht: