Er even helemaal doorheen zitten! - Reisverslag uit Kumba, Kameroen van Kim Elderen - WaarBenJij.nu Er even helemaal doorheen zitten! - Reisverslag uit Kumba, Kameroen van Kim Elderen - WaarBenJij.nu

Er even helemaal doorheen zitten!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

12 Juni 2011 | Kameroen, Kumba

Afgelopen maandag zijn de studenten vertrokken terug naar Nederland dus ik ben weer alleen. Moet zeggen dat me dat niet tegenvalt, ben juist weer meer samen met de familie. En dat is ook wel weer fijn! Naast dat gaat het niet zo goed met me.

De vrijdag ervoor was mijn oorpijn gestart en had ik er oordruppels en antibioticapillen voor gekregen. Echter kwam er dinsdag pus uit mijn oor gelopen en kwam de pijn weer terug. Mijn oren zijn van kleins af aan al een probleem dus dit was wel even een flinke tegenvaller. Die dinsdag heb ik er antibiotica- druppels, tabletten EN injecties voor gekregen. Dit kwam hard aan en mijn lichaam werd dan ook ineens heel zwak. Toch iedere dag gaan werken want ik was nodig in de kliniek. Woensdag was er een operatie maar ik heb de dokter niet kunnen assisteren omdat ik een canular in mijn hand had voor de injecties. Die woensdag na het werk heb ik mijn vlechtjes eruit gehaald omdat ze lastig waren. Wat er toen gebeurde is als een nachtmerrie: mijn haar viel uit. Ik denk dat het een combinatie is geweest van strak vlechten en een zwak lichaam. En daarbij ben ik vanmorgen opgestaan met conjunctivitis, dat is een ontstoken oog. Dus het gaat allemaal niet zo lekker! Morgen ga ik naar de stad Douala om een oorspecialist naar mijn oor te laten kijken aangezien dat nog steeds niet goed is.

Verder ook wat Kumba Stress. Even om te reageren op Bart zijn verslag op waarbenjij.nu. Ik moest wel lachen want hier in kumba is het de omgekeerde wereld. Ja.. ook jongens vragen mij uit maar ik kan daar niet op in gaan als meisje zijnde. Een keer kan.. ok.. die jongen word dan gezien als je vriendje. Tweede keer met een andere jongen kan echt niet want dan ga je vreemd. Oh.. af en toe.. dan is het toch wel beter om een jongen te zijn ;).

Zaterdag kon ik even alles van me af zetten want ik had een JCI training welke 8 uur duurde. JCI is een Non Govermental Organization die jongeren de gelegenheid geeft om meer te leren door activiteiten te organiseren waarmee ze hun omgeving verbeteren. Zoals HIV/Aids of Malaria projecten. Heel interessant. Ze hebben ook een site: www.jci.cc . De dag afgerond met een certificaat.

Het grootjes lichtpuntje deze week was het pakketje van smam en spap. Dat kwam precies op het goeie moment. Pap en mam, ik heb veel mensen blij kunnen maken met de spulletjes die in het pakketje zaten. Bedankt namens ons allen!

En hierbij wil ik Oma Mam feliciteren want het is haar verjaardag vandaag. Oma, Van harte Gefeliciteerd!!

Heel veel liefs,
Kim

• 12 Juni 2011 - 11:14

Mariëll:

Lieve Kim,
    Ik begreep al via hyves dat je ziek bent,maar wat moet jij je beroerd voelen als ik je verhaal lees :-(
    En dan toch nog gaan werken,wat een doorzettingsvermogen heb je toch,daar mag je trots op zijn!!
    Knap vind ik het van je!Mijn groot en diep respect voor je!!
    Ik hoop dat je je heel snel weer beter mag gaan voelen!!
    Hèèl vèèl sterkte,kracht en beterschap!
    Vèèl liefs en een dikke knuffel ,Mariëll XX

• 12 Juni 2011 - 12:42

Anke:

Hey vriendinnetje,

Ik had al van je gehoord van je haren. Maar nu alles bij elkaar is toch wel veel he...Maar het komt goed! Echt waar!
    Jij kan dit gewoon!
    Ik denk aan jou he meis!

Kuz

• 12 Juni 2011 - 17:58

Miranda:

Lieve Kim,
    Heel vervelend om te horen dat je je niet lekker voelt ik hoop dat je oorpijn snel beter wordt, maar knap dat je toch nog dat certificaat gehaald hebt. Werken is leuk maar denk a.u.b. ook aan je eigen.
    Beterschap en de groetjes van ons allemaal xxxxxxxxxxxxxxx

• 13 Juni 2011 - 11:59

Reinder En Rita:

Hoi Kimmie,

Ik hoorde van jullie mam dat het allemaal niet zo lekker gaat nu.
    En over je haren die uit vallen, het is allemaal niet niks. Maar je bent een volhouder wat wij heel knap vinden.
    Wij zullen veel aan je denken en voor je duimen dat je weer snel beter bent.
    Heel veel groetjes en knuffels van ons
    xxxxxxxxxxxxxxx

• 13 Juni 2011 - 14:55

Mama:

Lieve schat,

We zijn super trots op jou, je gaat toch maar gewoon door ondanks alles.
    Op dit moment ben je in Douala om je oren en je ogen door een specialist na te laten kijken. Het komt hopelijk allemaal wel goed lieverd. heel veel sterkte. We zijn in gedachten bij jou......

Mama, Papa en NiekXXXXXXXXXXXX
    en een lebber van Nena en Kira

• 14 Juni 2011 - 06:59

Anneke:

Lieve Kim,

wat vervelend dat nu alles bij elkaar komt zeg. Hoop dat de oorpijn snel verdwijnt en je je wat beter voelt.

Heel veel beterschap!!!

Liefs XX
    Anneke

• 14 Juni 2011 - 07:30

Pa:

Ha Wimke

Gelukkig ben je weer in Kumba .
    Vond het prettig om te horen dat de dokter in Duala zo behulpzaam was want dat moet je maar afwachten in Kameroen.
    Hoop dat je snel hersteld van je oorontstekking .
    Kim ik weet dat je een moeilijke tijd hebt of hebt gehad maar je weet uiteindelijk komt alles goed.
    Heb diep respekt voor jou.

Grt xxx pa

• 14 Juni 2011 - 14:03

Cola:

Oh schatteke toch wat een ellende die oren. Het is dat je ze nodig hebt...;-)
    Sterkte ermee, en nog ff doorzetten meid je hebt al zoveel gepresteerd!!!

Hele dikke kus op je pijnlijke oor!!

xxxxxxxxxxxx Cola

• 14 Juni 2011 - 16:55

Adri:

Hi Kim,las je verhaal en dacht die Kim krijgt heel wat voor haar kiezen!!Maar wat een doorzettingsvermogen heb jij toch meid, daar kan menigeen een voorbeeld aan nemen!
    Houd moed, je haren groeien wel weer aan als je je beter voelt en ben je die ellende weer gauw vergeten.Begrijp best dat je er op zo'n ogenblikken door heen zit ga dan desnoods even de bush in en gil het maar even van je af, dat lucht op,maar blijf positief dan komt het allemaal weer op z'n pootjes terecht.
    Heel veel groetjes en hou je taai we denken aan jou.
    Dikke kus!!