Nu gaat het dan echt gebeuren! - Reisverslag uit Best, Nederland van Kim Elderen - WaarBenJij.nu Nu gaat het dan echt gebeuren! - Reisverslag uit Best, Nederland van Kim Elderen - WaarBenJij.nu

Nu gaat het dan echt gebeuren!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

12 December 2012 | Nederland, Best


De ticket is geboekt dus het mag nu gezegd worden: 27 december vertrek ik naar Kameroen!
De afgelopen 6 maanden waren heftig, moeilijk en erg emotioneel voor mij hier in Nederland. Toch heb ik me er doorheen geslagen en kan ik nu zonder vervelend gevoel naar Afrika. Voor degene die niet weten of begrijpen wat ik 6 maanden in Nederland heb gedaan, terwijl mijn hart in Kameroen ligt, hier de uitleg. Ik ben naar Nederland gekomen om mijn familie te zien maar daarnaast heb ik ook 5 maanden moeten werken om geld te verdienen. In Kameroen heb ik tot op heden altijd als vrijwilligster gewerkt en dus nooit iets verdiend. Dus het geld ging er alleen maar uit en er kwam niks binnen. Met het geld wat ik nu verdiend heb in 5 maanden kan ik in Kameroen wel een paar jaar leven. Het is namelijk zo dat ik vertrek zonder einddatum. Dit omdat ik heb gemerkt dat het me veel stress gaf als ik de terugreis dichterbij zag komen en wist dat ik in Nederland mezelf ongelukkig zou voelen. Deze keer zal ik in Kumba, samen met Eric, een huisje/appartementje gaan zoeken en eens kijken hoe ik mijn leven daar vorm kan gaan geven. Het is een feit dat ik van de drukte, stress en het ‘moeten’ gevoel hier in Nederland doodongelukkig word. Dus waarom niet mijn geluksgevoel achterna en maar zien wat het me brengt?!

Het was de planning om mijn vriend met de kerst in Nederland te laten zijn om vervolgens samen in januari terug naar Kameroen te vertrekken. Maar helaas is de ambassade erg streng geworden en krijgt een visumaanvraag al vlug de stempel ‘vestigingsgevaar’. Aan de ene kant heel erg frustrerend maar aan de andere kant heel begrijpelijk aangezien pas nog bij de Olympische spelen wat spelers uit Kameroen gevlucht zijn. Maarja, zie dat maar eens uit te leggen aan je vriend die er super op gehoopt heeft en vervolgens zo’n nieuws te horen krijgt. Echt heel erg sneu. Dus misschien dat we het samen nog eens proberen vanuit Kameroen en dat we volgend kerst in Nederland zijn, wie weet!

De voorbereidingen van mijn reis worden steeds meer routine. Echter komt er nu veel geregel voor de stichting bij kijken zoals de t’shirts, documentatie, presentaties, spandoek etc etc. Maar aan de andere kant is het ook weer geweldig om te zien hoe mensen zich hier inzetten voor de stichting en hoe gemotiveerd kinderen zijn om zoveel mogelijk geld op te halen. Dus hierbij wil ik nogmaals iedereen bedanken die zich op wat voor manier dan ook zich inzet voor de stichting! Zonder jullie kan de stichting niet eens bestaan!


Over 15 dagen, op derde kerstdag, vertrek ik. Voor degene die het leuk vinden om me gedag te zeggen kan dat op zondagmiddag 23 december. Voel je absoluut niet verplicht!


Iedereen alvast fijne feestdagen en een gelukkig 2013!!
Liefs,
Kim Ntube





Ps.

Mijn postadres:

Kim van Elderen
Buea Road – Kumba
P.O. Box 230
Kumba, SWP
Cameroon, West Africa

Tel. nr.: 00237 70928601

En natuurlijk blijf ik mijn site bijhouden!


  • 12 December 2012 - 17:20

    Marjan Van Doremalen:

    Nou Kim,

    Nu ik je vader niet meer zoveel zie zal ik het allemaal via de site moeten lezen ?
    En je weet je kan altijd nog terug komen maar zoals ik hoor zal dat wel niet meer gebeuren ,dus het ga je goed daar samen met je flipje . Maak er iets mooi's van en ben zeker trots op jezelf want wat je doe -doe je goed. TOPPIE

  • 12 December 2012 - 17:54

    Pa:

    He Wimke

    Je bent nog hier dus we kunnen je nog aanraken.
    Ik weet dat je een moeilijk jaar hebt gehad , ups en down , ik ben blij voor jou dat je weer naar Kameroen kunt gaan maaaaaaaaaaaar pas wel beter op je zelf want een zieke zuster hebben ze daar ook niks aan .
    Wij en heeeeeeel veel mensen zullen achter je blijven staan en ons mam zorgt goed voor de stichting hier .
    Nou de laatste dagen niet zo stressen zodat je met een goed gevoel hier kunt vertrekken.

    Kim we kunnen mekaar wel eens op stang jagen maar ik zal je erg missen .

    Hvj Pa xxx

  • 12 December 2012 - 18:27

    Jose En Kids:

    Hoi Kim, wat zal iedereen je hier missen, maar wat goed dat je jouw hart volgt. Maak er samen met Eric wat van en als jij of je moeder me nodig hebben om iets voor je stichting te doen, dan weten jullie me te vinden. Heb dit de laatste maanden met veel plezier voor je gedaan en gaan er volgende week donderdag op school ons best voor doen om nog een mooi bedrag aan je mee te kunnen geven op je terugreis naar Kameroen. Heel veel succes daar en ik probeer de 23ste even gedag te komen zeggen.
    Heel veel liefs van José en natuurlijk ook van Britt.

  • 12 December 2012 - 18:38

    Mariëll:

    Lieve Kim,
    Je hart volgen is zo belangrijk,dus denk wel dat je er goed aan doet!!
    Knap van je hoor!!!Mijn respect!
    Helaas kan je schatje met de kerst niet hier zijn,waar ik zo voor jullie op gehoopt had...:-(
    Heb mijn best ervoor gedaan(en meerdere met me),maar helaas....
    Helaas kan ik de 23e je geen gedag komen zeggen,want dan zitten we in Texel voor een paar daagjes(ff bijtanken..)
    Maak er samen met Eric een mooi leven van ,het is jullie zoooooooooo gegund!!
    Pas goed op jezelf en op elkaar!!
    Vèèl liefs en een dikke knuffel!!!
    Jan & Mariëll xxxxxxxxxxxxx

  • 12 December 2012 - 18:42

    Nancy:

    Hey Kim, ik wens jou samen met je vriend heel veel geluk daar!
    Je hebt groot gelijk, ik zou willen dat ik zo'n instelling had.
    Ik ben in september naar Kenia/Tanzania geweest en het is ook echt prachtig daar! Snap het wel... En super van die stichting! Dat er nog mensen zoals jou zijn die zich zo inzetten voor anderen die het zo slecht hebben is echt geweldig!

    Nogmaals: veel plezier en geluk

    Xx Nancy

  • 12 December 2012 - 19:51

    Anke:

    Vriendinnetje,

    Je gaat ons verlaten...
    Je gaat daar verder met je leven...
    Ik gun je echt het allerbeste daar!!!
    Maar wat zal ik jou missen!! :(
    Gelukkig zien we elkaar deze maand nog een paar keer :)

    Heel veel liefs,
    Anke

  • 12 December 2012 - 21:30

    Carla En Cees:

    hoi Kim
    jammer dat het niet gelukt is om Eric naar Nederland te halen maar hopelijk lukt dat over een jaartje wel.
    maak er nog een paar leuke weken van in Best met je familie en vrienden want die gaan jou weer heel erg missen.
    fijn dat we je pas geleden nog hebben gesproken en het ons ook duidelijk werd dat je liefst zo snel mogelijk weer naar Kumba terug wilde.
    hopelijk hebben jullie vlug een nieuw huisje daar en kunnen jullie weer van elkaar gaan genieten .
    we zullen je verslagen in 2013 weer met veel belangstelling gaan volgen.
    hele fijne kerstdagen toegewenst met je familie maak er een mooi afscheid van.
    groetjes Carla en Cees

  • 13 December 2012 - 16:10

    Cola:

    Volg je hart lieverd....ben trots op je!

    xxxxxx

  • 17 December 2012 - 12:45

    Selma:

    He Kim,

    We zien elkaar eigenlijk nooit meer maar ik hou jou toch stiekem nog in de gaten want, wat ben ik trots op jou!! :) Ik wens jou het grootste geluk in Kameroen en hoop dat je een leuk appartement met je vriend kan vinden en vooral alle kinderen daar gelukkig kan maken!

    Succes met alles!

    Liefs Selma

  • 18 December 2012 - 12:01

    Kinzi:

    Kim

    Wat fijn dat je eindelijk weer terug kan naar waar je het zo naar je zin hebt!
    Ik sprak je even toen je net terug was en wat spullen kwam afgeven en wat leek het toen nog lang
    voordat je terug kon. Net een nieuwe baan om zsm zoveel mogelijk geld bij elkaar te verdienen.
    Ik wens je heel veel geluk en liefde in Kumba samen met Eric.
    En ik verwacht dat je de komende jaren vast nog wel een keertje 'vakantie' komt vieren in NL!!
    Misschien zie ik je dan nog eens!

    Liefs Kinzi

  • 23 December 2012 - 18:43

    Ria:

    Hoi Kim,
    Lees dat je er weer heel veel zin in hebt. Ik wens je een hele goede reis als je donderdag weer gaat vertrekken. Allereerst nog hele fijne Kerstdagen. Heel veel goeds en geluk toegewenst daar in Kameroen. Probeer steeds je verslagen te lezen. Maak er iets moois van.

    Lieve groetjes Ria

  • 23 December 2012 - 20:17

    Sonja Legius:

    Hoi Kim,

    Het is nu eindelijk bijna zover, je gaat bijna vertrekken !
    Heb zojuist nog op de site needs for children gekeken en je filmpje gezien van het ziekenhuis. Echt knap wat je daar allemaal doet, dit site ziet er supergoed uit !
    Ik wil je heel veel geluk, succes en plezier in Kameroen toewensen en hoop op een mooie toekomst voor jou en Eric,
    groetjes Sonja (van het reisburo)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

HBO-verpleegkundige en oprichtster van Stichting Needs For Children

Actief sinds 27 Okt. 2008
Verslag gelezen: 858
Totaal aantal bezoekers 266521

Voorgaande reizen:

27 December 2012 - 31 December 2022

Kameroen, Kumba als woonplaats

10 Januari 2012 - 10 Juni 2012

Vrijwilligers werk & voor de stichting in Kameroen

16 November 2010 - 06 November 2011

Vrijwilligers werk in Kameroen

13 Januari 2009 - 10 Juni 2009

Stage in Kameroen

Landen bezocht: