Nederland VS Kameroen - Reisverslag uit Best, Nederland van Kim Elderen - WaarBenJij.nu Nederland VS Kameroen - Reisverslag uit Best, Nederland van Kim Elderen - WaarBenJij.nu

Nederland VS Kameroen

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

02 December 2011 | Nederland, Best

Ben inmiddels alweer 2,5 maand thuis maar ik kan maar niet wennen. De irritatie begon al toen ik erachter kwam wat voor invloed die iPhone of Blackberry op het leven van iedereen hier heeft. Je kunt niet meer fatsoenlijk met iemand een gesprek aangaan want voordat je het weet is die persoon al weer een ping of whatsapp aan het versturen. Schaam me zelfs dat ik die woorden inmiddels al ken. Leven we eigenlijk in een digitale wereld of bestaat er ook nog zoiets als realiteit? Iemand face to face de waarheid zeggen kunnen we niet meer. Nee, dit leven is niet voor mij weggelegd. Dus wat doe ik.. pas ik me aan en ga er in mee of kies ik voor mezelf en ga mijn eigen weg. Dit zijn vragen die mij nu vooral bezighouden….

De afgelopen tijd ben ik bezig geweest met het uitwerken van mijn projecten welke ik gedaan heb de afgelopen 10 maanden in Kameroen. Daarnaast ben ik hard bezig geweest, zoals vele van jullie al weten en hebben kunnen lezen, met het opzetten van mij eigen stichting. Sinds 17 oktober 2011 is Stichting Needs For Children een feit. Ik zal het vanuit Kameroen aansturen en smam vanuit Nederland. De stichting is nu nog gericht op de Ejed Medical Foundation en het helpen van Mah Di’s Orphanage maar ik wil in januari, als ik in Kameroen ben, nog meer gaan rondkijken waar ik kinderen kan helpen. Nu dat de stichting echt bestaat kan ik er ook volledig voor gaan. Ik weet al van een school voor kinderen met een visueel handicap af en misschien dat ik iets voor hen kan betekenen. Het doel van de stichting is namelijk ook: het verbeteren van de kwaliteit van het leven van kinderen in Kameroen. Ik ben erg trots op mijn stichting en het geeft me houvast. Aangezien ik nog niet weet welke weg ik in zal slaan, na de volgende maanden in Kameroen, heb ik toch altijd iets wat me verbind met het land en waarmee ik steun kan blijven geven.

Ik wil bij deze de gelegenheid nemen om iedereen te bedanken die het afgelopen jaar de handen uit de mouwen hebben gestoken om me te helpen bij mijn projecten. Ook nu krijg ik van alle kanten steun. Blijf er vooral mee doorgaan want het is hard nodig!

Inmiddels heb ik met mijn stichting een eigen site en e-mail adres. Ontzettend trots dat we dit in zo’n korte tijd allemaal waar hebben kunnen maken! Dus hierbij de site en e-mail:
Web site: www.needsforchildren.com
Mail adres: info@needsforchildren.com

Mijn ticket is inmiddels al geboekt en ik ga dinsdag 10 januari 2012 terug!! Ik kijk er enorm naar uit. Weer lekker werken in het ziekenhuis en me inzetten voor de kinderen daar!!

Heel veel liefs,
Kim Ntube



Wil je de stichting financieel steunen? Dat kan!
Rabo Rek. nummer: 1662.83.703 t.n.v. Stichting Needs For Children

  • 03 December 2011 - 18:27

    Mariëll:

    Lieve Kim,
    Ja,je moet je hart volgen!!!
    En ja,dat klopt,je mag de waarheid niet meer zeggen,heb ik ondertussen helaas de laatste tijd ook ondervonden......
    EN je hebt helemaal gelijk dat men het tè druk heeft met bellen,twitteren,sms-en etc etc...
    Dus leef je leventje zoals JIJ dat wilt !!
    Ik zal je volgen en je in gedachten steunen!
    Knap van je hoor!!!
    GO FOR IT!!!!
    Vèèl liefs en succes met alles!!
    Mariëll XX

  • 04 December 2011 - 13:34

    Adri:

    Hoi Kim,
    het leven hier is inderdaad heel anders dan in Afrika, niet te vergelijken!Maar vooral bij jezelf blijven, doen wat jij denkt dat goed voor je is, dat kunnen maar weinig mensen realiseren, dus ga er voor!
    Wij zullen jou in ieder geval blijven volgen en steunen.Nog een wijze raad,
    tot 10 januari(en voor daarna)...zoek mensen die energie geven en vermijd de mensen die dat niet doen!!
    Heel veel groetjes Adri.

  • 05 December 2011 - 20:18

    Hildegard:

    Hey kim,
    Sinds de tropenopleiding heb ik altijd je site goed in de gaten gehouden. Heb je verhalen gemist dus vind het goed nieuws dat je weer je werk in Cameroon voort gaat zetten. Ik wens je dan ook heel veel succes wensen en je feliciteren met je stichting. Mooie site!
    Groetjes Hildegard

  • 20 December 2011 - 18:03

    Ria Mitchell:

    Hoi Kim,
    Weer een mooi duidelijke praat over Nederland.
    Ieder hier is met zich zelf bezig.
    Als een ander iets doet voor een ander ben je zot of......
    Ga door kim en volg je hart.
    Ik ben trots op je,

  • 09 Januari 2012 - 08:14

    Marjo:

    Een hele goeie reis.Leuk dat je nog even langs bent geweest in de winkel.Ga nu elke week van je verhalen genieten. liefs marjo

  • 10 Januari 2012 - 16:21

    Pa:

    He wimke we hebben je vandaag voor de derde keer weggebracht naar Brussel deze keer , voor ons is het telkens moeilijk om je weer te laten gaan maar wij weten heel goed dat het jou passie is , we zijn heel trots op jou .
    nou Kim doe je ding en we horen snel weer van je.

    Xx pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

HBO-verpleegkundige en oprichtster van Stichting Needs For Children

Actief sinds 27 Okt. 2008
Verslag gelezen: 777
Totaal aantal bezoekers 266153

Voorgaande reizen:

27 December 2012 - 31 December 2022

Kameroen, Kumba als woonplaats

10 Januari 2012 - 10 Juni 2012

Vrijwilligers werk & voor de stichting in Kameroen

16 November 2010 - 06 November 2011

Vrijwilligers werk in Kameroen

13 Januari 2009 - 10 Juni 2009

Stage in Kameroen

Landen bezocht: