Samenvatting van twee weken - Reisverslag uit Kumba, Kameroen van Kim Elderen - WaarBenJij.nu Samenvatting van twee weken - Reisverslag uit Kumba, Kameroen van Kim Elderen - WaarBenJij.nu

Samenvatting van twee weken

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

29 Januari 2013 | Kameroen, Kumba



Tja, ooit heb je geen zin en inspiratie om te schrijven en dan komt de week erna ineens alles tegelijk op je nek. Dus hierbij een verhaal van de afgelopen TWEE weken ;)

Vorige week heb ik niet heel veel uitgevoerd omdat ik niet lekker was. Ik had continu hoofdpijn en daarbij was de malariatest ook nog eens positief. Tussen de lamlendigheid door toch nog weer het een en het ander moeten regelen voor het kantoor. En afgelopen week zijn ze dan eindelijk begonnen. De schilder is begonnen met de ‘whitewash’, geen idee hoe ze dat in NL noemen. Inmiddels is hij begonnen met verven maar ik kreeg vandaag te horen dat mijn kantoor al in de verkeerde kleur is geverfd. Dus dat word nog wat! Verder zijn de bank, bureau en kast in de maak, deze zullen volgende week klaar zijn. Ik ben zooooooooo benieuwd. Hier word alles met de hand gemaakt dus je kunt het echt designen zoals jij het wilt. Of ze het dan ook zo maken is natuurlijk nog de vraag ;) Zodra alles geverfd is en klaar is, ga ik de vloer en gordijnen uitzoeken. Naast een kantoor word het ook een beetje mijn plekje.. Helaas heeft alles vertraging opgelopen dus hopelijk is het volgende week helemaal klaar.

In het huis gaat alles goed. Maria is een dotje en een goede entertainer. De afspraak was dat ik zou leren koken maar verder dan Ekwang ben ik niet gekomen want heb er gewoon geen tijd voor. Naast de kliniek werkzaamheden, ben ik druk met mijn kleren wassen, poetsen en in het huis helpen. Je kunt wel merken dat ik nog steeds een leek ben want mijn eerst jurk die ik waste is al verpest. Hahaha, maja, al doende leert men. Ik heb nog niet eens tijd gehad om mijn muskietennet op te hangen (mam, niet boos worden nou). Misschien ook wel bewust want het is zo warm in de nacht dat je niet ook nog eens een net om je heen wilt hebben. Oh ja, sinds er in Alaska street wat rijkere mensen wonen word er regelmatig ingebroken. Echter loopt er nu een nachtwacht rond in de straten en schrikt de inbrekers af met een fluitje. Als ik in bed lig en dat fluitje hoor lijkt het net of dat ik in de film ‘Titanic’ zit als Kate de aandacht wil trekken van de mensen op de boten. Hahaha, dan lig ik met mezelf in de deuk.

Iedere woensdag en zondag ga ik naar de kerk en wat is dat geweldig leuk en rustgevend. Afgelopen zondag waren er veel bekende in de kerk om samen met mij te bidden voor een beter jaar. Dat de ellendige januari nu maar achter me ligt en dat de rest van de maanden beter mogen zijn. Ik heb er ook weer zin in en zit weer vol plannen.

Om even alles achter me te laten ben ik gisteren vertrokken naar Yaoundé om daar een week te blijven. Ik verblijf bij een vriend van mij, Marco. De italiaan die ik ken uit Kumba die voor een houthakkersbedrijf werkt. Hij woont erg mooi en de omgeving is rustgevend. Ik voel me net een prinses hier, alles word voor me gedaan. Marco heeft ook een huishulp en daar kan ik goed mee op schieten. Erg gezellig en zo kan ik even alles op een rijtje zetten voor mezelf. Daarnaast houd Marco van goed eten dus aansterken kan ik ook meteen. Maar het Yaoundé verhaal horen jullie eind deze week!

Wens iedereen het allerbeste voor deze week en weet dat ik aan jullie denk!

Heel veel liefs,
Kim Ntube

  • 29 Januari 2013 - 09:55

    José:

    Wouw, Kim. Dat ziet er stoer uit zo'n eigen kantoor. Kun je daar ook bij gaan wonen? Zou helemaal mooi zijn. Geniet lekker even van de rust en pas goed op jezelf. Liefs Britt en José

  • 29 Januari 2013 - 10:50

    Mariëll:

    Lieve Kim,
    Dan laat je maar lekker verwennen,dat verdien je dubbel en dwars!!Alleen moet hij me niet meer uitlachen hè ;-)
    Fijn een eigen kantoor!
    Eigenlijk heeft je mam dan wel gelijk dat ze een beetje boos word omdat je het nog niet opgehangen hebt hè!!Goed voor jezelf zorgen hoor!!
    Heel begrijpelijk dat je niet altijd zin en tijd hebt om je verhaal te typen,maar zoals ik gister al zei:ik miste het....
    Geniet deze week maar lekker!!
    Veel liefs en succes met ALLES!!
    Denk aan het kaarsvet!!!! ;-)
    Mariëll xxx

  • 29 Januari 2013 - 15:27

    Anneke:

    Hey Kim!
    Wat zie je kantoor er mooi uit! Best een grote ruimte nog of niet? Geniet deze week lekker in Yaoundé en sterk maar goed aan! Ben heel benieuwd hoe je kantoor er uit ziet als het klaar is.

    Liefs
    XX
    Anneke

  • 30 Januari 2013 - 00:32

    Wim & Mario:

    Hallo Kim,

    Hier zijn we dan, Wim en Mario uit E'hoven. We lezen steeds met ontsteltenis jouw verhalen uit Verre Oorden. Dankjewel voor deze verhalen... aan inspiratie heb je volgens mij geen gebrek. Een tip: als het even niet lukt om te schrijven, kun je wat anders gaan doen, of ga je iemand aanschrijven, die je hoognodig moet aanschrijven. Maar ga evengoed zo door en succes in alles wat je doet.

    Tabee,

    Wim
    Mario

  • 30 Januari 2013 - 06:59

    Mama:

    Hé Lieverd,

    Wat kan het leven toch moeilijk zijn zo nu en dan. Maar alles komt goed, en we zijn blij dat je de draad weer oppakt. Je krijgt een prachtig kantoor, en ook het lab kan straks in gebruik worden genomen.
    De dokter zal wel blij zijn met jou. Verder is het erg belangrijk dat je goed voor jezelf zorgd dus onder de klamboe slapen is wel het minste wat je kunt doen.
    Nou schat heel veel rust en plezier voor de komende week, en doe Marco de hartelijke groeten van ons.

    Dikke zzzzzzzzzzzzoen van ons en een lebber van Nena,

    papa en mama

  • 30 Januari 2013 - 08:17

    Marjan:

    Hoi Kim
    Zoals ik de foto's zie krijg je het daar goed voor mekaar alles komt er mooi uit te zien maar je verdient het ook, je doet ook zoveel voor de mensen DUS denk ook zeker aan jezelf.
    Geniet van een weekje rust en toppie Kim ga zo door.

  • 30 Januari 2013 - 17:00

    Harrie En Leny Smits:

    hoi kim

    als ik zo de foto.s bekijk wordt het een mooi kantoor en heb je je eigen plekje dat heb je wel verdient
    kim je moet maar zo denken hoe vaker je je jurken wast hoe beter het gaat al doende leer je het
    laat je maar goed verwennen in yaonde maar ook goed eten hoor

    vele gr

  • 30 Januari 2013 - 22:37

    Anke:

    Hey meis,
    Mooi kantoortje hoor!! :D
    Kan je er geen bed neer zetten? 2 in 1? :D
    Fijn dat je er even tussenuit kan...veel plezier dit weekje...
    Even lekker wat rust aan je hoofd!
    Genieten meid!
    Denk aan jou..
    Kuz

  • 31 Januari 2013 - 19:15

    Buren:

    Hoi Kim. Ziet er goed uit hoor. Wij hebben ok White wash op de trap. Goeie keus. Geniet van de pizza en spaghetti. Groetjes de buren

  • 01 Februari 2013 - 16:53

    Hannie:

    Ha Kim,
    Je kantoor ziet er ruim uit. Woon je er ver vandaan of ga je er ook wonen?
    Je hebt de draad weer lekker opgepakt en een goed vooruitzicht, ff weg.
    Met oma gaat het goed,ze heeft van de week in de kerk alleen maar zitten praten en toen er een verpleegster naast ging zitten praatte ze tegen haar. mooi hè?
    Ze heeft nog een kaarsje aangestoken vanwege haar verjaardag,
    Vergeet de klamboe niet op te hangen!!
    groeten vanuit een regenachtig Best. Het regent hier al dagen!
    Hannie

  • 03 Februari 2013 - 13:52

    Irma:

    Hey meid,

    Wat gaaf zeg, je kantoor!
    Fijn om te horen dat het weer iets beter gaat.
    Geniet maar goed van deze week en ik denk ook aan jou!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

HBO-verpleegkundige en oprichtster van Stichting Needs For Children

Actief sinds 27 Okt. 2008
Verslag gelezen: 619
Totaal aantal bezoekers 266147

Voorgaande reizen:

27 December 2012 - 31 December 2022

Kameroen, Kumba als woonplaats

10 Januari 2012 - 10 Juni 2012

Vrijwilligers werk & voor de stichting in Kameroen

16 November 2010 - 06 November 2011

Vrijwilligers werk in Kameroen

13 Januari 2009 - 10 Juni 2009

Stage in Kameroen

Landen bezocht: