De dagen vliegen! - Reisverslag uit Kumba, Kameroen van Kim Elderen - WaarBenJij.nu De dagen vliegen! - Reisverslag uit Kumba, Kameroen van Kim Elderen - WaarBenJij.nu

De dagen vliegen!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

09 April 2012 | Kameroen, Kumba

De tijd gaat ontzettend snel, ben alweer 3 maanden hier. En het is nu dat alles begint te lopen wat betreft de stichting. Het Outreach Programma is in volle gang en aankomende week gaan we van start met de toiletten voor het weeshuis. Ik en Mike zijn namelijk woensdag naar het weeshuis geweest om het met hen over het project te hebben. We hadden een meeting met de moeder en 3 vrijwilligsters. Het was een verhelderend gesprek. Aangezien degene die het project zou sponsoren het geld nu niet heeft, heeft de stichting besloten het zelf te gaan doen. Dus aankomende week gaan we een plan maken hiervoor. Heb er heel veel zin in! Afgelopen week zijn we ook verder gegaan met het Outreach Programma, deze keer waren we in Big Nganjo. Met een team van 4 personen zijn we richting Nganjo gegaan. Aangekomen kregen we een teleurstelling: ook hier was niks voorbereid. Echter hadden we in een korte tijd een hoop kinderen en kon de voorlichting van start. Ik heb deze keer ook voorlichting gegeven over Hiv/Aids aangezien er ook wat oudere kinderen en volwassenen waren. Het was een geslaagde middag! Echter werden we op de terugweg verrast door een flinke regenbui.

In de kliniek heb ik het ook behoorlijk druk gehad alle dagen. Dinsdag waren alleen Amina en ik On Duty en dus was het flink aanpoten voor ons. Ik vind dat zelf altijd wel fijn werken want dan heb ik aan het eind van de dag echt een voldaan gevoel. We hadden van de week een apart geval: een vrouw met een rotte vinger. Het was een ontstoken vingerkootje met daarop een vinger van bot + een nagel. Het was een eng gezicht en het stonk enorm. Na haar bloedsuikerspiegel geprikt te hebben zagen we dat het kwam door diabetes. Hoe het verder met haar gegaan is weet ik niet want vanaf toen heb ik me constant bezig gehouden met de stichting. Woensdag heb ik de Outreach Programma voorbereid, donderdag hielden we het en vrijdag was het de dag van het verslag uitwerken.

Afgelopen weekend gerelaxt dus kan er deze week weer tegenaan. Er staat veel op de planning! Oh.. nog een fijne Pasen trouwens :)

Liefs,
Ntube

ps. Mijn verhaal staat er vandaag pas op omdat het gisteren erg beangstigend in Alaska Street was. Toen ik mijn verhaal aan het typen was, rond 10 uur, hoorde we een schot en vervolgens hoorde we mensen schreeuwen want er was een vrouw buitenbewustzijn geraakt. Wat bleek nou: de vrouw kwam terug van de kerk en toen ze van de okada stapte zag ze dat haar huis omsingeld was door dieven en dat haar man binnen was met haar kinderen. Ze rende weg maar bij het horen van het geweerschot ging ze buitenbewustzijn. We namen haar in het huis en de vrouw was in paniek. Blijkbaar had ze al de politie gebeld en die omsingelde het huis. We hoorden weer wat schoten en uiteindelijk om 1 uur hoorde we dat de 7 dieven ontsnapt waren met geld. Nou, wat is Kameroen toch een corrupt land. Hoe kunnen er 7 dieven ontsnappen terwijl er een leger politieagenten op stonden. Ik heb mijn vraagtekens hierbij!

• 09 April 2012 - 11:16

Marjan Van Doremalen:

Nou kim heb weer vol bewondering je verhaal zitten lezen maar dacht dat er in dat land niets te halen was , maar ook daar kennen zie dieven.
    Vindt het hartstikke knap van je wat je daar allemaal doet wederom TOPPIE .
    Geniet ervan want zoals je zegt ben je er al weer drie maanden en de andere maanden vliegen ook zo om.
    Groeten van het regenachtige Oirschot

• 09 April 2012 - 11:37

Mama:

Nou je verhaal is kort maar krachtig.
    Het moet niet gekker worden, echt wel eng hoor. Heel veel sucses de komende week, en pas goed op jezelf.
    Kei trots op jou......

XXXXXXXXXXXXXX mama en papa

• 09 April 2012 - 14:07

Anke:

Wat een drukke week!
    Je doet goed werk meis! Ga zo door!
    Kuz

• 09 April 2012 - 14:22

Mariëll:

Lieve Kim,
    Ja,ik denk dat je dan beter met minder mensen gerichter kunt werken!
    Pfffffffff dat vehaal over die inbraak.....
    Mooie foto`s ook weer,die lieve vertederende snoetjes.....
    Maak er weer een mooie en leerzame week van!!
    Liefs,
    Mariëll XX

• 09 April 2012 - 15:15

Marion:

Hoi Kim,

Wat geweldig wat je allemaal doet voor de mensen en kinderen daar.

Groetjes,
    Marion

• 10 April 2012 - 18:57

Ria Mitchell:

Hoi Kim,
    Het is niet niks daar in Kameroen.
    Jij gaat helpen en om je henen gebeurd va alles, Knap dat jij je staande houdt.
    Ik zou het niet aan kunnen, maar ja Kim van Elderen wel.
    Ga zo door lieve groetjes, Ria.

• 13 April 2012 - 07:58

Kinzi:

He Kim,
    Wat goed zeg wat je allemaal doet :-). Laat je niet gek maken door alle mensen die je tegen werken en alle tegenslagen. Je doet goed en belangrijk werk en dan zijn er altijd mensen die er iets over willen zeggen of vinden.
    Hou vol met wat je doet!
    X Kinzi