Wat een Poep Weer! - Reisverslag uit Kumba, Kameroen van Kim Elderen - WaarBenJij.nu Wat een Poep Weer! - Reisverslag uit Kumba, Kameroen van Kim Elderen - WaarBenJij.nu

Wat een Poep Weer!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

23 April 2012 | Kameroen, Kumba

Ja, letterlijk en figuurlijk! Het is poep weer hier; of het regent super hard of het is super heet. Daarnaast is mijn periode van de schijterij weer aangebroken. Morgen maar een testje doen wat het is want ik loop letterlijk leeg! Ach, het is en blijft Afrika.. met al het geweldig voedsel..

Vorige week stond mijn verhaal er al de zaterdag op omdat ik die zondag naar Yaoundé zou gaan. Dus zo vertrok ik die zondag, zoals gepland, samen met Eric richting Yaoundé. Het is best ver reizen, ongeveer 7 uur. Maar ik verveelde me niet want we zaten in een comfortabele bus en de natuur is bijzonder mooi. In Yaoundé aangekomen moesten we meteen op zoek naar een hotel. Nou, dat was zo makkelijk nog niet. Of het was super duur of het was zo oud dat het gebouw bijna in elkaar viel. Gelukkig hadden we na 2 uur zoeken een hotel voor een mooi prijsje waarvoor we de kakkerlakken, muggen en het harde muziek van de club ernaast maar voor lief moesten nemen. Die avond kwam ik erachter dat dit hotel in een wijk stond waar vele blanken te vinden zijn. Toen we namelijk door de straten liepen op zoek naar voedsel kwamen we veel blanken tegen. Er stonden zelfs heel veel restaurantjes en kroegjes welke opgezet zijn door blanken (lees: vooral chinezen). Er was een lounge kroeg met europees muziek, oh.. mijn geluk kon niet op. Echter als je in zo’n tent wat wil drinken ben je het driedubbele kwijt dan normaal. Dus uiteindelijk eindigde we in een lokale in de buitenlucht tentje met Afrikaanse muziek. Ach, het blijft z’n charme hebben.
Die maandag gingen we richting de ‘ministry of territorial administration and decentralisation’ om mijn stichting officieel te maken. Gereed met al mijn documenten, in 6-voud gekopieerd, werd ik om 9 uur weggestuurd om vervolgens om 11 uur terug te komen. Verplicht het centrum dus rond moeten lopen en dat terwijl de zon toch heet begon te schijnen. Stipt om 11 uur waren we terug en we konden meteen doorlopen naar het kantoortje van een vrouw. Ze deed haar best om Engels met me te praten, wat hier nogal ongewoon is want de franse weigeren hier normaal om ook maar 1 woord Engels te spreken. De vrouw legde me uit dat ik nog steeds wat documenten mis. Wat dus wilde zeggen dat ze me in Kumba verkeerd voorgelicht hebben. Daarnaast vertelde ze me dat de registratie ongeveer een jaar tot twee jaar kan duren. De moed zakte me in m’n schoenen. Blijkbaar hebben ze twee jaar nodig om uit te zoeken of je wel echt een non profit organisatie bent en of je leden wel te vertrouwen zijn. Gelukkig mag ik mijn activiteiten wel gewoon uitvoeren in de tussentijd.

Dinsdag zat ik dus alweer in de bus terug naar Kumba. In Kumba kwamen we laat aan waardoor ik aan die dag niks meer heb gehad. De woensdag ging ik weer aan het werk in de kliniek. Toen ik aankwam kwam er iemand op me afgerend: Ebane Mary, het meisje met haar lichaam vol uitslag en ontstekingen dat we helpen via Needs For Children Foundation. Ze straalde helemaal en ze liet vol trots haar handen zien. Het ziet er allemaal een stuk beter uit en het meisje zit veel beter in haar vel. Die woensdag was ook mijn grote doos aangekomen die smam in de container van Nkem via schip heeft gestuurd. Weer heel veel kleren en schoenen dus kon ik Ebane Mary er ook heel blij mee maken. Ebane Mary is donderdags naar huis gegaan met nog een hele behandeling voor de boeg welke ze thuis kan voortzetten. Over twee weken zien we haar weer, ik ben benieuwd. Ben nu al trots op in hoeverre het al genezen is. Haar lach maakte me zielsgelukkig!

Ik heb de hele week boven in mijn kantoor gezeten om te werken aan mijn administratie van Stichting Needs For Children. Echter was het eindelijk weer een keer echt druk in de kliniek. Helaas had ik het te druk om hen mee te helpen. Maar morgen sta ik weer op de werkvloer! Als mijn buik het toelaat om in een wit uniform rond te lopen!

Hieronder ook nog wat foto’s van mijn zusje…. het model. Toch een goede keuze gemaakt om haar als mijn logo te kiezen! ;) Oh.. nu ik het toch over de stichting heb, ik heb HEEL GOED NIEUWS:
- Wederom is mijn project, met Stichting Needs For Children, uitgekozen door Stichting Nederlandse Kampioenschappen Handmelken!! Dit betekend dat ik aan het eind van dit jaar een bedrag gesponsord krijg. Hoe hoog het bedrag hangt af van hoeveel ze ophalen met hun activiteiten en kringloopwinkel. Spannend!

Heel veel liefs,
Kim Ntube

  • 23 April 2012 - 05:04

    Reinder En Rita:

    Hoi Kimmie,

    Wat vervelend dat de registratie zo lang duurt, maar wel fijn dat je toch gewoon door kunt gaan.
    Wat een gedoe, al die papieren rombslomp.
    Het meisje dat bij jullie behandelt is straalt weer helemaal, je doet dit dus niet voor niets.
    En je krijgt er veel voor terug.
    Goed bezig Kim, ga zo door, en beterschap!!!

    Kusjes Wij xxxxxxxxxxx

  • 23 April 2012 - 06:53

    Marjan:

    Hoi Kim,

    Hier weer een klein berichtje van mij, heb je zondag nog even op de chat gehad dat vond ik keigaaf om zo met je contact te hebben. En wat ik gisteren zei ga zo door en ik en vele met mij zijn TROTS op jouw.
    Groeten x

  • 23 April 2012 - 16:49

    Mariëll:

    Nou,lieve Kim,het is hier ook "poep" weer hoor,hihihi....het regent alweer........
    Maar zo zie je maar weer dat je het voor oa zo`n dankbaar meisje doet,waaaaaaaauw zo goed gaat de genezing van haar !!
    En je lieve mooie zusje,zo lief!!Geniet maar lekker van haar!
    Maak er weer een mooie week van!!
    Liefs,Mariëll XX

  • 23 April 2012 - 19:02

    Mama:

    Heee lieverd,
    Je hebt weer een drukke week achter de rug. Wat mooi om te zien dat het zo goed gaat met de meisjes. Daar doen we het toch allemaal voor. Ga vooral zo door......en je weet...het komt wel goed schatje.
    Zondag hebben we een kraam bij buurtvereniging o.v.s. Daar gaan we flink verkopen voor de stichting.
    Het wordt mooi weer dus dat moet zeker gaan lukken.
    Nou lieverd een mooie week ...en we spreken elkaar deze week wel weer een keer.

    Heel veel kusjes van ons ...mama en papa xxxxxx

  • 24 April 2012 - 14:23

    Beppy Van Zutphen:

    hallo kim,

    heb van hanny methorst je adres gekregen en vandaar even in jou wereld kunnen duiken. wat bijzonder en mooi werk lever je daar.
    heb je al ors gehaald dat wil nog wel eens helpen.
    lees dat a.s. zondag je moeder bij ovs staat. nou als rommelmarkt miep ga ik daar eens een kijkje nemen. verder hier alles oke. en ik zal de groeten doen bij joriszorg,houdoe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

HBO-verpleegkundige en oprichtster van Stichting Needs For Children

Actief sinds 27 Okt. 2008
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 266754

Voorgaande reizen:

27 December 2012 - 31 December 2022

Kameroen, Kumba als woonplaats

10 Januari 2012 - 10 Juni 2012

Vrijwilligers werk & voor de stichting in Kameroen

16 November 2010 - 06 November 2011

Vrijwilligers werk in Kameroen

13 Januari 2009 - 10 Juni 2009

Stage in Kameroen

Landen bezocht: